Pages

Tuesday, August 4, 2009

SAMBUTAN ISRA' MIKRAJ

Pada 17 Julai yang lalu Panitia Agama Islam telah menganjurkan majlis Israk Mikraj. Majlis dimulakan dengan bacaan doa yang diketuai bacaannya oleh Ustaz Saidon bin Miskam. Seterusnya kami didengarkan dengan sebuah nasyid yang disampaikan oleh murid-murid tahun 3 Cerdik.

Ceramah Israk Mikraj telah disampaikan oleh Ustaz Mohd Faizal bin Husin . Ceramah yang berkisarkan Mikraj itu banyak mendedahkan murid tentang peristiwa-peristiwa israq mikraj. Selain daripada itu , antara lain tujuan sambutan ini diadakan adalah bagi tujuan menanamkan rasa kecintaan pelajar terhadap Sunnah dan Sirah Rasulullah . Selain daripada itu sambutan ini diharap dapat menghidupakan bulan memperingati memperingarti peristiwa Isra’ dan Mikraj Rasulullah SAW di samping dapat mengeratkan silaturrahmi dari kalangan warga SK Sungai Pelek.

Selepas majlis ceramah selesai , majlis diteruskan dengan acara kuiz yang berkisarkan dengan cermah yang telah disampaikan . Sebagai penutup majlis murid-murid telah diedarkan dengan sekotak kismis.

No comments:

Post a Comment